Blog

10/01/2024
Uw vergaderingen in beeld(scherm)

Meetings vormen de drijfveer achter de communicatie binnen het bedrijf. Dit zowel op vlak van interne als externe communicatie. In een meeting of vergadering kunnen we op een professionele manier tot een overeenkomst komen met alle betrokken partijen. Jezelf voorzien van de juiste tools helpt niet alleen bij het opmaken van een meeting maar helpt […]

Meer lezen
13/11/2023
Koffiecorner in uw bedrijf

Het concept van een koffiecorner op de werkvloer wordt door sommige aanzien als een overbodige luxe. Waarom extra besteden aan een mooi interieur en een koffiemachine wanneer je net zo goed koffie kan zetten in de vergaderruimte? Toch wijzen studies binnen bedrijven uit dat een koffiecorner een belangrijk deel van de werkomgeving uitmaakt. Dit geldt […]

Meer lezen
12/10/2023
Maand van ergonomie!

Oktober is de maand van de ergonomie!Deze maand werd in het leven geroepen door de beroepsvereniging voor Ergonomie in Vlaanderen. De doelstelling is om bedrijven en organisaties een kans te geven om over het belang van ergonomie binnen hun bedrijf en hun assortiment te communiceren. Dit betekent natuurlijk dat bij Meyer Antwerp ook alles in […]

Meer lezen
22/09/2023
Verlichting voor kantoor en uw gezondheid

Studies hebben al meermaals bewezen hoe groot de impact van de juiste verlichting is op de productiviteit en het welzijn van de werknemer. Toch komt er vaak meer bij kijken dan het aankopen van een mooie bureaulamp om je computerscherm beter te kunnen zien. Licht op de werkplaats beïnvloed niet enkel efficiëntie en de gezondheid. […]

Meer lezen
16/08/2023
Clean desk policy

De Clean desk policy is een concept dat binnen vele bedrijven nog onbekend is. Nochtans wordt het binnen meerdere van hun door collega’s en management reeds gebruikt, vaak zonder dat men hier van zelf op de hoogte is. Simpel uitgelegd houdt de clean desk policy het ordelijk houden van de persoonlijke werkomgeving. Je houd je […]

Meer lezen
10/07/2023
Een goede vergaderruimte

Tegenwoordig is het ontbreken van een vergaderruimte op kantoor, of op de werkvloer bijna ondenkbaar geworden. De waarde van deze ruimte in de huidige werkcultuur is daarom ook niet te onderschatten binnen een bedrijf. Maar waarom is een goede vergaderruimte juist zo belangrijk? En hoe halen we het meeste uit onze meeting rooms?We geven u […]

Meer lezen
11/04/2023
Leren dynamisch werken

“Zitten is het nieuwe roken” is de titel van het boek rond dynamisch werken, van Katja De Bruin. Volgens sommige is dit overdreven, maar deze zin draagt meer waarheid dan meeste denken. We spenderen gemiddeld 6 uren per dag op stoelen en/of banken. Voor mensen met een statische job loopt dit nummer al snel op […]

Meer lezen
10/03/2023
Voordelen van een One Stop Shop

Een One Stop Shop is een concept dat vele nog onbekend is.Simpele vertaling hiervoor is een alles-in-één winkel. De organisatie beidt een breed aanbod bestaande uit meerdere producten en/of diensten, om de behoeften van de doelgroep optimaal in te vullen. Meyer Antwerp zelf is het perfecte voorbeeld hiervan.Wij proberen als One Stop Shop ervoor te […]

Meer lezen
09/02/2023
De ideale werkplek

We spenderen gemiddeld 42 uren per week op kantoor. Reistijd en eventuele overuren meegeteld betekent dit dat meeste mensen meer tijd achter hun bureau spenderen dan thuis te zijn. Het is daarom belangrijk dat de tijd die we op het werk spenderen niet alleen waardevol, maar ook aangenaam is. Met vele jaren ervaring in het […]

Meer lezen
09/01/2023
Digitalisering op de werkvloer

Digitaliseren is een concept dat al een lange tijd te ronde doet.Desondanks zijn er nog steeds een groot aantal bedrijven die hier nog niet bekend mee zijn of niet weten hoe ze dit juist moeten implementeren. Het digitaliseren van zowel werkprocessen als content biedt nochtans tal van voordelen en zorgt voor meer efficiëntie op de […]

Meer lezen
13
Benieuwd hoe we jouw kantoor beter en gezonder kunnen maken?
Vraag je gratis ergonomische check-up
Op zoek naar kantoorartikelen aan scherpe prijzen?

Ontdek onze webshop met +18.000 artikelen

Naar de webshop
Op zoek naar advies rond kantoorinrichting?

Maak vrijblijvend
een afspraak

Contacteer ons